środa, 22 kwietnia 2015

Duża taca

Macie tak czasem, że pomysł na tytuł za nic nie przychodzi do głowy? Ja tak mam często.
Ale w sumie nie o tytuł tu chodzi a produkt końcowy.

Dziś zaprezentuje najzwyklejszą w świecie tacę drewnianą.
Jak już kiedyś wspominałam, lubię inspirować się wspaniałymi tutorialami, którymi niezwykle utalentowane osoby dzielą się z nami w internecie.
I tuttaj na ten przykład zaispirowałą mnie Svetlana Aist i jej tutoriale dostępne na YouTube.
Ogromnie spodobała mi się tekstura, którą ona uzyskała przy pomocy pasty strukturalnej i musiałam spróbować sama taką zrobić.

Może opiszę jak ja ją zrobiłam, bo czasami trzeba improwizować z takimi produktami jakie się posiada. No i znowu trochę pomęczę Was zdjęciami, bo trochę ich napstrykałam.

Zaczęłąm od zagruntowania całej tacki białym primerem, a potem tylko środek pomalowałam jeszcze raz na biało, natomiast boki i spód tacki najpierw " wysmarowałam" pastą strukturalną, nadając jej niereguralne kształty przy pomocy starej karty kredytowej.
Po wyschnięciu pomalowałam wszystko czarną farbą, potem polakierowałąm i potem bawiłąm się pastą antyczną w kolorze białe złoto. W ten sposób uzyskałam ten oto efekt.

Tym razem do dekoracji użyłam papieru klasycznego, który po namoczeniu i odsączeniu wody przykleiłam jakimś cudem całkiem prosto i bez zmarszczek. Chociaż faktem jest że niezwykle pomocny był tutaj zwykły wałek malarski. do wyrównania powierzni.

Przy krawędziach musiałam sobie troszkę pomóc zwykłym przybrudzaniem czarną farbą i odbrobiną patyny, żeby nie było widać, że tam pod spodem jest białe tło.

A potem już lakierowałąm, najpierw zwykłym lakierem, a ostatnia warstwę pociągnełam lakierem Triple Thick od Americany, dla mnie jest to genialny lakier, ale swoje kosztuje niestety.

Zapomniałam dodać, że środki stokrotek podkreśliłam złotą pastą antyczną, ale niestety nie udało mi się tego uchwycić na zdjęciu. Jednak możecie wierzyć mi na słowo, że ślicznie się mienią złotem.










I co myślicie? Ja uważam, że naprawdę warto uczyć się od lepszych i zmykam do poszukiwania kolejnych tutoriali.

Dziękuje za miłe słowa, dodam tylko, że w poprzedniej pracy uzyłam glinki samoutwardzalnej kupionej na inspirello;), bo dziewczyny mnie tam pytały o to. A teraz życzę wszystkimi miłego, słonecznego dnia.











19 komentarzy:

Edyta Lasek - Pracownia El pisze...

jest rewelacyjna z Towjego opisu wynika że niby prosto się robi, pewnie czar pryska i prosota przy wykonaniu, poprosze o link o ile mogę,bo pozazdtrościłam Ci tej tacy jest cudna, pięknie Ci wyszła, rewelacyjnie, sama bym taką chciała

Anna Iwańska pisze...

Jest świetna , bardzo mi się podoba , ale te wszystkie patyny , przecierki , pasty strukturalne... dla mnie oki co temat całkowicie obcy. Pewnie kiedys i ja sprobuję ale póki co będę podziwiac u Ciebie. Walek malarski jest genialny , sama uzywam od dłuższego czasu.
Pozdrawiam

Sylwia Bee pisze...

Wyszła ci bajecznie. Dobrze, że tyle zdjęć nawstawiałaś, co mogłam sobie ją pooglądać. Istny majstersztyk. Naprawdę warto próbować nowych rzeczy.

kasinerekoczyny pisze...

jest po prostu przepiękna)

Unknown pisze...

Wyszła fantastycznie!

Unknown pisze...

Piękna! Genialnie wyszły Ci te boki tacy! Muszę i ja spróbować kiedyś nowości, dobrze, że inspiracji jest całe mnóstwo w sieci, nic tylko podpatrywać i się uczyć :)

Pozdrawiam :)

Renata pisze...

tacka wyszła przepięknie, szczególnie te boki mi się podobają:)
pozdrawiam:)

Unknown pisze...

Super! A ten Triple Thick kusi, bo już na którymś z kolei blogu widzę, że daje super efekt!
Pozdrawiam :)

Inspiracje z duszą Decoupage Art pisze...

Taca piękna ale ten efekt błysku jest porazajacy,chyba też go muszę mieć!

sosnowygaik pisze...

Świetnie się prezentuje;)

martuchnaj pisze...

śliczna :-)))

Unknown pisze...

Piękna taca! Wspaniały motyw!! Bardzo lubię takie duże "obrazy". Zachwyciła mnie kompletnie.

Wiola z bloga Mam na to plan pisze...

Super praca. Ty uczysz się od innych, teraz to ja mogę się czegoś od Ciebie nauczyć.

Mój świat kolorów pisze...

Pięknie wyjaśniłaś i przepięknie ozdobiłaś! dziękuję i pozdrawiam :)

Jola pisze...

Przepiękna taca!!!

Wciąż głodna życia pisze...

Bardzo mi się podoba efekt końcowy! Karty kredytowe...no nawet do takich rzeczy można je wykorzystać;) Absolutnie super!

Kaprys pisze...

Taca wspaniała !
Do pałacu się nadaje !!!
Lakierowanie pierwsza klasa !!!
Pozdrawiam Agnieszka

Żeby było kolorowo pisze...

Martuś, ta taca jest cudna, uwielbiam takie odważne motywy na dużej powierzchni. No i ten błysk - ślicznie. Teraz kawka, gazetka i na słoneczko... :)

Gosia-Stare Pianino pisze...

bardzo mi się podoba:)